'

Bilety online

Czwartek 12/06/2025

Fenicki układ

Dramat | Komedia | 105 min
Fenicki układ został realizowany na podstawie scenariusza, który reżyser napisał wspólnie ze swoim wieloletnim współpracownikiem Romanem Coppolą.

Jest rok 1950. Anatole „Zsa-zsa” Korda (Benicio del Toro), enigmatyczny przemysłowiec, jeden z najbogatszych ludzi w Europie, przeżywa kolejny zamach na swoje życie (jego szósta katastrofa lotnicza). Szeroko zakrojone, szalenie złożone i bezwzględne praktyki biznesowe Kordy sprawiły, że stał się wrogiem nie tylko konkurencyjnych przedsiębiorstw, ale także rządów na całym świecie - i celem zabójców. Obecnie znajduje się na końcowym etapie trwającego dekady, definiującego karierę projektu (Schemat Infrastruktury Kordaland i Sea Phoenician), ekspansywnej eksploatacji potencjalnie bogatego i od dawna uśpionego regionu. Ryzyko dla jego osobistego kapitału jest niewyobrażalne. Jego życie jest w stałym zagrożeniu. I wybiera właśnie ten moment, aby wyznaczyć i przygotować następcę: swoją dwudziestoletnią córkę Liesl (obecnie zakonnicę).

Wraz z osobistym doradcą, Bjornem (Michael Cera), Zsa-zsa i Liesl przemierzają współczesną Wielką Niezależną Fenicję, spotykając się z różnymi partnerami w misji zamknięcia szybko rosnącego niedoboru finansowego, którą Zsa-zsa określa jako: Wszystko, co mamy - plus trochę więcej. Po drodze Liesl bada sprawę nierozwiązanego morderstwa popełnionego dekadę wcześniej na pierwszej żonie Zsa-zsy (jej matki).

Wes Anderson, Roman Coppola i (zwłaszcza) Benicio del Toro stworzyli ikonicznego antybohatera. Zobaczymy nieprzejednany, zniewalający i całkowicie wyjątkowy świat Wesa Andersona.

Dominująca, magnetyczna obecność Del Toro na ekranie w niemal każdej scenie tworzy postać niezapomnianą.
Ekscytujące i przezabawne, dzieło czystej przyjemności, ale także poruszające, gdy ojciec i córka odnajdują się nawzajem. czytaj więcej

Konklawe

Thriller | 120 min
Oscary 2025 – wygrana:
Najlepszy scenariusz adaptowany

Fascynujący thriller Edwarda Bergera, twórcy nagrodzonego 4 OSCARAMI Na Zachodzie bez zmian, który przenosi widzów w samo serce Watykanu.

Ekranizacja powieści Roberta Harrisa, autora takich bestsellerów jak Autor widmo (zekranizowany przez Romana Polańskiego), Pompeje, Enigma.

Wciągająca opowieść o władzy, wierze i tajemnicach ukrytych za murami Stolicy Apostolskiej, czyli House of Cards w Watykanie.

Co jest najwyższą wartością? Wiara? Nadzieja? Miłość? A może interes potężnej instytucji?

Po śmierci znienawidzonego w Watykanie papieża, kardynałowie z całego świata zjeżdżają się na konklawe, by wybrać nowego przywódcę Kościoła. Obradom przewodzi kardynał Lawrence, który ma za zadanie jedynie czuwać nad ich sprawnym przebiegiem. Jednak, gdy zaostrza się walka dwóch wrogich frakcji, a na jaw zaczynają wychodzić kompromitujące tajemnice ich kandydatów, Lawrence staje przed dylematem. Zachować bezstronność i pozwolić wybrać osobę niegodną? Czy wbrew zasadom zaangażować się po jednej ze stron? A może poszukać trzeciego rozwiązania? Okazja nadarza się, gdy tuż przed rozpoczęciem głosowania wśród obradujących pojawia się nikomu nieznany kardynał Benitez, tajemniczy współpracownik nieżyjącego papieża. Kim jest? Kto za nim stoi? Jaki ma cel? Czy instytucję Kościoła czeka wstrząs, jakiego nie było w historii? czytaj więcej

The Last Showgirl

Dramat | 85 min
Gwiazda Pameli Anderson rozbłyska na nowo! Ikona lat 90. w The Last Showgirl powraca na ekrany rolą życia – i to taką, w której pobrzmiewają echa jej własnej biografii. Film w reżyserii Gii Coppoli
zdobył Nagrodę Specjalną Jury na festiwalu w San Sebastian, zaś najlepszy występ w karierze przyniósł Anderson pierwszą nominację do Złotego Globu. Na drugim planie towarzyszą jej nominowana do BAFTA za brawurową rolę kelnerki Jamie Lee Curtis (Oscar za Wszystko wszędzie naraz), Dave Bautista (Diuna, seria Strażnicy Galaktyki), który tym razem nie udaje superbohatera, i Kiernan Shipka (Kod zła, serial Mad Men). Gia Coppola z wrażliwością i uwagą godną Seana Bakera opowiada poruszającą historię kobiety, która nie pozwala się zepchnąć na boczny tor.

Shelley (Anderson) występuje w rewii w Las Vegas. Praca jest jej ogromną pasją i sposobem na realizację siebie, dla niej przed laty poświęciła rodzinę. Dziś dowiaduje się, że spektakl, któremu oddała wszystko, schodzi z afisza. Ale choć 57-letnia tancerka słyszy zewsząd, że jej czas już minął, nie zamierza zejść ze sceny. W mieście, które wabi jak fatamorgana, by brutalnie obudzić ze snu, kobieta walczy o swoje marzenia i odzyskanie relacji z córką. Dojrzała tancerka bez klasycznego wykształcenia i matka, która nigdy nie była idealna - Shelly to pełnokrwista bohaterka, której życie nie oszczędza, ale która udowadnia, że koniec może być nowym początkiem. Hołdem dla Anderson i jej historii jest napisana na potrzeby filmu, nominowana do Złotego Globu piosenka Miley Cyrus Beautiful That Way.

Intymny, rozpięty pomiędzy iluzjami a rzeczywistością, luksusową fasadą a surowym życiem, które toczy się za jej kulisami, The Last Showgirl jest także unikatowym portretem miasta. Zwykle pokazywane nocą, rozświetlone neonami niczym park rozrywki, Las Vegas u Gii Coppoli jest filmowane za dnia na ziarnistej taśmie 16 mm, by odsłonić, co kryje się za blichtrem i magią. Niezwykłe uczucie „zamknięcia w akwarium", które może towarzyszyć przebywaniu w stolicy rozrywki, oddają zastosowane specjalne anamorficzne obiektywy. Las Vegas u Coppoli jest miejscem bez kryjącego upływ czasu make-upu, którego splendor nieuchronnie przemija - i które łączy z Shelley wspólna niepewna, ale pełna nadziei przyszłość. czytaj więcej
Zobacz kolejny dzień
Czwartek 12/06/2025
Zobacz kolejny dzień
Skip to content